Odsjek snimanja, Akademija dramske umjetnosti Zagreb
Štivo Diplomski radovi

Bljeskavo svjetlo

Otvori sve | Zatvori sve

Autor: Davor Pongračić

Bljeskalicu koriste je i profesionalci i amateri. Profesionalnim fotografima bljeskalica spada u neizbježnu opremu kao i objektivi.

Danas su bljeskalice toliko napredovale da u njima ima više elektronike nego što je imao Apollo za let na Mjesec. Jednostavne su za uporabu, sve obavljaju umjesto fotografa.

S današnjom bljeskalicom gotovo da se ne može pogriješiti u eksponiranju slike. Profesionalci je koriste i po danu i po noći, dok je kod amatera još uvijek više zastupljena kada broj luksa pokazuje nulu, znači u mraku.

Lako su prenosive, napajanje im nije problem i vrlo su jake snage, tako da lako osvjetljavaju velike površine. Trajanje bljeska im je vrlo kratko, tako da zaustavljaju svaki pokret, a pomak fotoaparata u potpunosti eliminiraju.

O tome koliko je elektronska bljeskalica utjecala na medij fotografije govori i to što danas gotovo nijedan profesionalni fotograf ne koristi klasičnu (filmsku) rasvjetu kako bi osvijetlio model koji snima, već isključivo elektronsku bljeskalicu. Uvođenjem i razvitkom elektronske bljeskalice u medij fotografije fotografima je dana mogućnost da još preciznije i kvalitetnije manipuliraju svjetlom, s obzirom da elektronska bljeskalica ima puno više mogućnosti oblikovanja svjetla i određivanja njezine jačine od klasične rasvjete.

Mogućnosti koje pruža najbolje dolaze do izražaja u modnoj i reklamnoj fotografiji, gdje je zastupljena 100%.

Koristi se svakodnevno u svim segmentima života, te je postala normalna pojava. Napretkom digitalne fotografije sve se više razvijaju bljeskalice koje se koriste za digitalnu fotografiju.

Od početka 20. stoljeća, pa do današnjih digitalnih bljeskalica, princip rada joj je ostao gotovo isti, osim što danas, u digitalnoj eri imaju u sebi toliko čipova o kojima gospodin Harold Edgerton nije mogao ni sanjati dok je stvarao tu zaista čudesnu bljeskajuću cijev.