Odsjek snimanja, Akademija dramske umjetnosti Zagreb
Štivo Diplomski radovi

Timecode

Otvori sve | Zatvori sve

Autor: Miran Krčadinac

U novije vrijeme postprodukcija filma sve se češće isprepliće s produkcijom. Očit je trend k bogatim produkcijama u kojima se s montažom počinje već na mjjestu snimanja. To omogućuje u prvom redu uvođenje timecodea na sve kvalitetniju sliku video-asista filmske kamere.

Filmski timecode razvio se iz video timecodea i keycodea. Njime se numerički obilježava svaki pojedini fotogram, a sinkronitet se postiže prema identičnim oznakama na odgovarajućem dijelu zvučnog zapisa. Timecode je dakle prvi sustav koji u potpunosti može preuzeti ulogu klape. On također donosi različite druge prednosti (osobito na području kompjutorske montaže).

Montažer može montirati pojedine scene već tijekom produkcije (sinkrono sa zvukom) kako bi režiser i snimatelj dobili uvid u montažni kontinuitet i ritam svojih kadrova.

Režiser tako može vidjeti da li mu je za određenu scenu potreban još koji krupni plan glumca ili koji total prije nego što se filmska ekipa preseli na sljedeću lokaciju.

Timecode također pomaže u pred-vizualizaciji različitih optičkih efekata, kao npr. u kompjutorskom sastavljanju snimaka.

On je temelj za primjenu dostignuća digitalne tehnologije na film, a bit će zanimljivo vidjeti kamo će daljnji razvoj na tom polju odvesti ostale tradicionalne metode stvaranja filma.