Odsjek snimanja, Akademija dramske umjetnosti Zagreb
Nastavnici

Darije Petković, asistent
Obrada fotografske slike

Otvori sve | Zatvori sve

Samostalne fotografske izložbe

  • "Sobe s pogledom", Zagreb, 2007., Galerija Vladimir Bužančić
  • "Lea u Šetnji", Zagreb, 2006., Galerija ULUPUH
  • "Lea 2005", Zagreb, 2005., Galerija Klovićevi Dvori , Kula Lotrščak
  • "Cirkus"; Zagreb, 2005., Moderna galerija Studio Josip Račić
  • "Jeruzalem 2002", Novigrad, 2004., Zajednica Talijana Novigrad
  • "Karmelićanke iz Liverpoola", Poreč , Mala galerija Učilišta
  • "Jeruzalem 2002", Zagreb, 2002., Fotogalerija KIC-kluba
  • "Karmelićanke iz Liverpoola", Vinkovci, 2001., Dvorana Matice hrvatske
  • "Karmelićanke iz Liverpoola", Zagreb, 2001., Galerija Miroslav Kraljević
  • "Tijelo, majka i dijete" (dio diplomskog ispita), Zagreb, 1999., ADU
  • "Karneval u Veneciji", Zagreb, 1996., Galerija Ulrich

Skupne izložbe

  • 39. Zagrebački salon, HDLU, Umjetnost je medij , Zagreb, 2005., Dom hrvatskih likovnih umjetnika
  • 29. Zagrebački Salon, Međunarodna izložba fotografija; Zagreb, 2004., Skupština grada Zagreba
  • Photodistorzija, multimedijalna izložba fotografija; Poreč, 2003., Mala galerija Učilišta
  • 28. Zagrebački Salon, međunarodna izložba fotografija; Zagreb, 2002., Muzej za umjetnost i obrt

Publikacije s radovima Darija Petkovića

  • Darije Petković - Sobe s pogledom, Zagreb, 2007., Galerijja Vladimir Bužančić, katalog, predgovor: Ivana Rončević, ISBN 978-953-6916-57-3
  • Darije Petković - Lea u šetnji, Zagreb, 2006., Galerija ULUPUH, katalog, predgovor: Zvonko Maković
  • Darije Petković - Lea, Zagreb, 2005., Kula Lotrščak, Galerija Klovićevi Dvori, katalog, predgovor: Marina Viculin
  • Darije Petković- Cirkus, Zagreb, 2005., Moderna galerija, Studio "Josip Račić", katalog, predgovor: Zvonko Maković, ISBN 953-6484-54-4
  • 39. Zagrebački salon - umjetnost je medij, Zagreb, 2006., hdlu, katalog, ISBN 953-6508-24-9
  • Darije Petković - Jeruzalem 2002, Novigrad, 2004., katalog, Zajednica Talijana, predgovor: Zlatko Dizdarević
  • Darije Petković - Karmelićanke iz Liverpoola; Photodistorzija, multimedijalna izložba fotografija; Poreč 2003., Mala galerija Učilišta, katalog, predgovor: Zvonko Maković
  • Otvorena kultura: razgovori s ministrom kulture Antunom Vujićem (priredio Boris Jurinić), Zagreb, 2003., Ministarstvo kulture RH
  • Maja Alilović: Darije Petković, Kontura br. 72/73., Zagreb 2002.
  • Darije Petković - Jeruzalem 2002, Zagreb, 2002, katalog, Fotogalerija KIC-klub, Kulturno informativni centar, predgovor: Zlatko Dizdarević
  • Darije Petković - Karmelićanke iz Liverpoola; Zagreb, 2001., Salon fotografije Vinkovci, katalog, predgovor: Goran Trbuljak
  • Darije Petković - Karmelićanke iz Liverpoola;Zagreb, 2000., Galerija Kraljević, katalog, predgovor: Goran Trbuljak

Objavljeni portfoliji

  • Foto - mag, časopis, br. 14/2004., Zagreb, tekst Iva Mostarčić
  • Digital Foto, časopis, lipanj/srpanj 2005.

Nagrade

  • Dvije srebrne medalje na 28. Zagreb Salonu; Zagreb 2002., Muzej za umjetnost i obrt
  • Nagrada Foto-saveza grada Zagreba, 1991., Zagreb

O radu

Interes za fotografsku specijalizaciju Darije Petković pokazivao je zarana, još tijekom studija. Na Studij snimanja Darije je stupio sa već solidnim fotografskim, napose fototehničkim temeljima, stečenim kako tijekom ranijeg školovanja, tako i u fotografskoj praksi. Tijekom studija pokazao se i kao dobar snimatelj, ali fotografija, kojom suvereno vlada, njegov je primarni interes. S Akademije ga pamtimo kao izvrsnog studenta, zadatke je obavljao sjajno i u zadanim rokovima, tako da je u roku i diplomirao.

Darijeve fotografije karakterizira tehnička i stilska perfekcija. Profesionalno počinje raditi zarana, te tako uspijeva raditi i tijekom studija, ne zanemarujući pritom sam studij. Pokazujući u poslu opću i strukovnu kompetentnost, motiviranost i zainteresiranost, brzo napreduje te sa svojih 28 godina postaje urednik fotografije najprije u Poslovnom tjedniku, a ubrzo zatim i u visokotiražnom tjedniku Globus. Sve to govori da je Petković navikao na rad u uvjetima poslovnog radnog vremena današnjice, zadržavajući efikasnost te ostvarujući zadane ciljeve. Odlikuje ga sklonost timskom radu, a pokazuje i zavidne organizacijske sposobnosti.

Kao urednik fotografije bio je član je uređivačkog tima novine, bio je organizator snimanja, njegov je posao koordinacija fotografa, te izbor fotografija za objavu, ali i samo fotografiranje. Darije se doimlje kao tih, pristojan, nenametljiv, ali očigledno ima jak utjecaj na ljude oko sebe.

Petkovićevo fotografsko sudjelovanje u markentiškim kampanjama podrazumijeva složeni rad - od snimanja događanja (tzv. eventi), članova uprave, samih proizvoda i elemenata proizvodnje, pa sve do propagandnih snimaka i izrada jumbo-plakata. Profesionalno djeluje na različitim fotografskim područjima, snima portrete, reportaže, arhitekturu, table top fotografije itd.

U tehničkom pogledu Darija karakterizira svestranost, dobro poznaje tehniku (među ostalim fotoprintere, flasheve, kamere velikog formata...), prati časopise i novosti, ali i praktično upoznaje nove tehnike i uređaje, radi na različitim fotografskim formatima, u novije doba i digitalno. Sam radi crno bijela povećanja namijenjena izlaganju, što je danas elitistička aktivnost.

Darije Petković stekao je široku popularnost svojim portetima javnih osoba, ponajviše političara, u tjedniku Globus. Ti su portereti upravo studijske kvalitete iako su snimljeni na lokacijama, gotovo ad hoc. Osmišljeni su i profinjeni, i što je od velike važnosti, iako su vrlo životni i neposredni, na njima svaka snimljena osoba odiše svojim dostojanstvom.

Iako ga javnost ponajviše i percipira prije svega po tim naručenim portretima, rijetko velik interes Petković je pobudio izložbom o Karmelićankama iz Liverpoola, kojom je svratio pažnju na sebe kao izrazitog autora.

Kako kaže Goran Trbuljak u predgovoru kataloga izložbe:

Zašto su nam Darijeve fotografije tako lijepe?... ... Njegove fotografije izgledaju kao da su reprodukcije slika ili grafika. Kao da su isti ambijenti i ljudi bili modeli po kojima je neki holandski slikar radio svoje slike. Naš je problem da moramo shvatiti da nam je Darije donio slike iz stvarnog svijeta a mi sami moramo odgovoriti jesmo li već toliko iskvareni da više nismo u stanju povjerovati ljepoti samoj za sebe, ljepoti bez profita i interesa, onoj ljepoti koja nastaje s višim unutrašnjim razlozima.

O Petkovićevom radu piše i Zvonko Maković:

Darije Petković nije fotograf koji se narcisoidno nameće tzv. "jakom osobnošću". Upravo suprotno tome. Darije je iznimno senzibilan promatrač koji otkriva one fine supstancije u prizoru koji snima i postavlja težište svoje poetike baš na njima. ... ... To znači da je riječ o autoru koji, polazeći od izražajnih mogućnosti svojega medija, pronalazi upravo u njemu bitne komponenete iz kojih će graditi svoju umjetničku osobnost.

I kasnije Petkovićeve izložbe, u kojima ga također zanimaju ga manifestacije duhovnosti (npr. Jeruzalem), opravdano izazivaju velik interes javnosti.

Zaključno, Darije Petković u svojoj profesionalnoj osobi uspješno objedinjuje autorsku kreativnost, zanatsku perfekciju i usvajanje novih tehnologija, te sklonost timskom radu.